• 0

128 mb de video en vmware
2 2

Question

hola tengo un conflicto  despues de mucho leer por fin logre virtualizar en vmware ya funciona mas o menos bien pero tengo un pequeño problema que no e podido resolver y es que me pone por defecto 128 mb de memoria de vídeo y no doy con una opción para cambiarlo tengo 2 Gb dedicadas y 512 Mb integrados  quisiera subirlos cuando menos a los 512 di se puede mejor 1 gb 

soy nuevo en este mundo espero alguien mas experimentado pueda ayudar e encontrado a muchos preguntando lo mismo pero creo que nadie a dado con la respuesta en el foro de iatkos me encontré con la misma pregunta pero en una maquina física lo mio no es el ingles asi que pondo una traducción de google

Hi I have a conflict after much reading finally negated virtualized in vmware and it works more or less well but I have a little problem not e able to resolve and it makes me default 128 mb of video memory and I can not find an option to I have 2 replace gb dedicated and integrated 512 Mb wanted to upload at least 512 di can be better 1 gb 

I'm new in this world I hope someone more experienced can help and found many wondering the same thing but I think anyone found the answer iatkos forum I found the same question but in a physical machine 

1 answer to this question

• 0

Me temo que para mac solo hay svga de 128 Mb, si virtualizas windows si que puedes aumentar .

Esto es del manual.

Virtual Machine Graphics and Keyboard Support

Virtual machines support certain graphics features and keyboards.

n VGA and SVGA are supported.
n 104-key Windows 95/98 enhanced keyboards are supported.

n To use the GL_EXT_texture_compression_s3tc and GL_S3_s3tc Open Graphics Library (OpenGL) extensions in a Windows XP or Windows 7 guest operating system, you must install Microsoft DirectX End-User Runtime in the guest operating system. OpenGL is an application program interface that is used to define 2D and 3D computer graphics. You can download Microsoft DirectX End-User Runtime from the Microsoft Download Center Web site.